Olecranonbrüche und ihre Behandlungsergebnisse
✍ Scribed by Friedrich Hofbauer; Dimitri Ličen; Rudolf Roka
- Publisher
- Springer
- Year
- 1976
- Tongue
- English
- Weight
- 711 KB
- Volume
- 84
- Category
- Article
- ISSN
- 1434-3916
No coin nor oath required. For personal study only.
✦ Synopsis
Fractures of the Olecranon; Late Results
Summary. 140 fractures of the olecranon were treated. (69 conservatively, 71 surgically), of whom 71 were followed up (28 conservative, 43 operated fractures)• The fractures are classified in 4 groups (A. transverse fractures, B. oblique fractures, C. comminuted fractures and D. fractures associated with other injuries in the elbow joint). Each of these groups is devided into 3 types according to the displacement of the fragments• Good results by conservative treatment were always seen in fractures with separation of the fragments less than 2 ram. A relative indication for surgical treatment is displacement from 2 up to l0 mm. Only surgical treatment can prevent nonunion in fractures with separation of the fragments more than 10 ram. A new sheme for classification of the results is proposed, and late results of the followed up cases are reported• Immobilization of the elbow in full extension is rejected in the conservative treatment• The internal fixation of prestress type by the Weber technique and t h e osteosynthesis with Spongiosa-screw are the preponderant methods actually used in surgical treatment.
Zusammenfassung:
Bericht fiber 140 Olecranonfrakturen (69 konservative, 71 operierte), yon denen 71 nachuntersucht werden konnten (28 konservative, 43 operierte). Die Frakturen werden in 4 Gruppen (A. Querfraktur, B. Schr/~gfraktur, C. Triimmerfraktur und D. Fraktur mit Begleitverletzung im Ellbogenbereich) eingeteilt. Jede dieser Gruppen wird entsprechend der Fragmentdislokation in 3 Stufen unterteilt. Bei Frakturen mit einer Dislokation unter 2 mm ergibt die konservative Therapie durchwegs ein gutes Ergebnis. Relative Operationsindikation besteht bei einer Dislokation yon 2 bis 10 ram. B'ei einer Dislokation der Bruehstiieke fiber 10 mm kann nur die operative Therapie eine Pseudoarthrosenbildung verhindern. Zur Beurteilung der Ergebnisse wird ein neues Schema angegeben, und die Sp/itergebnisse der nachuntersuehten F~lle werden mitgeteilt. Bei der konservativen Therapie wird die Ruhigstellung in Streekstellung abgelehnt. Von den operativen Methoden wird derzeit vorwiegend die Zuggurtung nach Weber und die Osteosynthese mittels Spongiosaschraube verwendet.
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